לא רחוק מאוסטרליה נמצא את ניו זילנד המדהימה.
זוהי ללא ספק אחת מפלאי עולם. קבוצת איים קטנה במקום הרחוק בעולם ובכל זאת לא רבים הם המקומות בעולם בהם נפגוש מגוון רחב כל כך של נופים מופלאים. מהפיורדים הגבוהים ועד חופים זהובים, שדות ירוקים עד להיכן שהעין משגת ומנגד שמים מדהימים, תופעות טבע שונות כדוגמת הגייזרים הגבוהים, קרחוני העד העצומים כל אלו ועוד יוצרים סערת רגשות וחוויה של פעם בחיים למטייל בניו זילנד.
טיול לניו זילנד ואוסטרליה הינו טיול של פעם בחיים!
בבואכם להשוות בין מסלולי טיול שונים, חשוב מאד לקרוא את השורות הבאות:
ניו זילנד ואוסטרליה הינן מדינות מדהימות ומרתקות הנמצאות באמת ב”סוף העולם”…
קהל המטיילים הבוחר לטוס ליעדים אלו מבין כי לפניהם “חוויה של פעם בחיים”, ומן הראוי שחוויה זו תאורגן ותבוצע על הצד הטוב ביותר…
בשל המרחק הרב של מדינות אלו (יותר מ- 16,320 קילומטר!), השיקולים בדבר חברת התעופה עמה טסים, משך זמני הטיסות ומשך זמן ההמתנות המצטבר בשדות התעופה, הינם מהראשונים והחשובים ביותר לבחינה, אשר התעלמות מהם עלולה להוביל לכך שהמטייל ימצא עצמו מתחיל את הטיול עייף, תשוש, סובל מ”ג’טלג” (Jet lag), לאחר סך מצטבר של טיסות והמתנות בשדות תעופה שיכול להגיע בין 48-60 שעות ואף יותר (!)…
מניסיון עבר של מטיילינו, כשמתחילים טיול בצורה שכזו – לוקח מספר ימים לא מבוטל “להתאפס בחזרה”, דבר שגורם להחמצת הנעשה בימים הראשונים של הטיול.
אז בואו נעשה לכם סדר….
השיקול הראשון – עם איזו חברת תעופה טסים ליעד?
ככל שמשך הטיסה ליעד ארוך יותר, כך עולה חשיבות חברת התעופה עמה טסים (הדבר מתבטא בנוחיות המושבים, נוחיות המטוס, איכות השירות, רמת האוכל וכיו”ב). כיוון שהטיסה לניו זילנד היא מהארוכות שיש – חשוב שחברת התעופה עמה טסים תהיה טובה מאוד!!! (שלא כמו בטיסות קצרות לאירופה בהן מותר “להתגמש”…). אז בלי יותר מדי הקדמות ומלים מיותרות… אנו בנוה אקדמיה טסים עם חברת סינגפור איירלנס – החברה הטובה בעולם!
השיקול השני – האם אפשר “לשבור” טיסה כזו ארוכה וללון בדרך?
כפי שכבר ציינו, טיסות לניו זילנד אשר אינן מביאות בחשבון את רווחתו של המטייל כמטרה ראשונה – יכולות להגיע לסך מצטבר שיכול להגיע בין 48-60 שעות ואף יותר של טיסות והמתנות בשדות התעופה! וזאת על פני שלושה-ארבעה ימים!!! אחד השיקולים החשובים ביותר הוא, האם אפשר “לשבור” את רצף הטיסות הנ”ל, לעצור ללינה וביקורים ביעד משנה בדרככם לניו זילנד.
“שבירה” כזו יוצרת מצב שרצף הטיסות החדש אינו ארוך מידי ו/או קשה מידי, במצב כזה המטייל מצליח להתאושש כהלכה בעת העצירה והלינה ביעד הביניים ובנוסף – באם היעד אטרקטיבי, יש לנוסע גם ערך רב מבחינה טיולית.
אנו בנוה אקדמיה לא חוסכים בכסף על חשבון נוחיות ובריאות מטיילנו, לפיכך שברנו את רצף הטיסות הארוך בדיוק באמצען וזאת על ידי עצירה של יומיים בסינגפור. במהלך עצירה זו הנוסע זוכה למנוחה של שתי לילות מלון ובנוסף כמובן, הנוסע נהנה מיומיים של סיורים באי סינגפור ובאי סנטוזה (הפנינה של סינגפור), ובכך אנו פותרים עבור מטיילנו את בעיית הטיסה הארוכה ובעצם מביאים את מטיילנו לתחילתו של הטיול בניו זילנד כשהם רעננים!
השיקול השלישי – האם מדובר בטיסות יום או לילה?
להרבה יעדים בעולם ניתן לטוס בטיסות יום או לילה.
דוגמה רלוונטית לעניינינו – ניתן לבחור לטוס מסינגפור לניו-זילנד בטיסת יום או בטיסת לילה.
מניסיוננו בן ה-20 שנה, טיסות לילה הינן קשות בהרבה (בשל עייפות הנובעת מהרגל השעון הביולוגי) ולפיכך פחות מבוקשות ולעיתים אף יותר זולות. למי טיסה שכזו כן טובה? ניחשתם נכון – לחברת הטיולים המאורגנים שקונה את הטיסה בדר”כ יותר בזול וגם חוסכת לילה במלון על חשבון מטייליה… המטיילים לעומת זאת מגיעים ליעד (או ליעד הביניים) בשעות היום, לאחר טיסת לילה ממושכת (10 שעות), עייפים ותשושים.
אנו בנוה אקדמיה לא חוסכים על נוחיות ובריאות מטיילינו, בשל כך בחרנו לטוס מסינגפור לניו זילנד בטיסת יום. מטיילינו מגיעים ישירות לניו זילנד בערב, לאחר שישנו לילה כמו שצריך בסינגפור. ישנים ומתרעננים במלון בניו זילנד וקמים יום למחרת לתחילת הטיול כמו שצריך!
נשמע טוב? גם אנחנו וגם מטיילינו חושבים כך!
השיקול הרביעי – משך זמן ההמתנות המיותרות בשדות התעופה?
זמן המתנה מיותר בשדות התעופה איננו זמן טיול נעים… למעשה בדרך כלל מדובר על “זמן מת שחייבים לשרוף”, זמן מעייף המצטבר לזמן הערנות הכללי של המטייל ללא מקלחת טובה וללא ריענון.
מדי פעם, כשזמן ההמתנה בשדה התעופה עולה על 7 שעות ויותר, ניתן לצאת למנוחה בבית מלון קרוב או סיור דחוק באזור, וזאת לאחר טיסה מעייפת של 10-11 שעות… (יציאה בפחות מ-7 שעות איננה בגדר משימה אפשרית, וזאת בשל הזמן שמתבזבז ביציאה משדה התעופה, הזמן שמתבזבז בנסיעה למרכז, חובת התייצבות בשדה התעופה 3 שעות לפני המראת הטיסה הבאה וכיו”ב – תעשו את החשבון בעצמכם ותיווכחו… פשוט בלתי אפשרי!).
אצלנו בנוה אקדמיה אין המתנות מיותרות בשדות תעופה!
אם כבר טיול של פעם בחיים – אז כמו שצריך!
השיקול החמישי והחשוב מכל – מהו מסלול הטיסה ומשך זמן הטיסות המצטבר ליעד?
לא חשוב באיזו דרך נבחר לטוס לניו זילנד – כל הדרכים יהיו מורכבים משני קטעים כבני 10 שעות ומעלה כל אחד (כמו לטוס פעמיים לארצות הברית!) ובנוסף, קטע אחד או שניים בני 4-6 שעות כל אחד! באם תבחרו לטוס את כל הטיסות הללו ברצף, יש להוסיף לחישוב מספר המתנות מייגעות שכל אחת מהן בת מספר שעות בשדות התעופה… בחישובכם תגיעו בקלות לשלושה-ארבעה ימים קשים ומייגעים…
מסובך להבנה? צודקים… אז בוא ניתן דוגמא…
הבה נבחן מסלול טיסה אפשרי לטיול בניו זילנד הטס דרך הונג קונג.
הטיסה ליעד יוצאת מת”א אל עבר הונג קונג בערבו של היום הראשון, משם עושה דרכה לסידני שבאוסטרליה ומשם ממשיכה לאוקלנד שבניו זילנד (כדי להתחיל את הטיול).
הטיסה מתל אביב להונג קונג יוצאת בערבו של היום הראשון, זוהי טיסת לילה של אל על. משך הטיסה כ-10.5 שעות. לקראת ערבו של היום השני בעת שמגיעים להונג קונג יש אפשרות לאחר כ- 6 שעות המתנה להמשיך לאוסטרליה, באם לא אז מבזבזים את היום השלישי בהונג קונג (אפשר לעשות סיור קצר בעיר) עד אחר הצהריים של היום השלישי! ואז… מגיעים לטרמינל בצהריים, 3 שעות לפני הטיסה ומשם ממריאים שנית בסביבות שעה 15:00 אל העיר סידני שבאוסטרליה. הטיסה היא שוב טיסת לילה כבת 10 שעות הנוחתת בסידני ביום הרביעי של הטיול.
גם כאן נאלצים המטיילים להמתין בשדה התעופה של סידני שעתיים נוספות ומשם אח”כ הם ממשיכים בטיסה נוספת כבת 5 שעות אל ניו זילנד, אשר לשם הם יגיעו בשעות אחר הצהריים של היום הרביעי ..!!!
האם כך היית רוצה להתחיל את טיולך???
דעו כי כאשר הוצאנו בעבר טיסות ו/או כשאנו נאלצים בלית ברירה לטוס במסלול טיסה שכזה (או מסלול טיסה דרך בנגקוק או סיאול), נוסעינו הגיעו לתחילתו של הטיול עייפים ורצוצים, ונדרשו להם מספר ימים “להתאושש ולהתאפס על עצמם”…
אנחנו לעומת זאת תכננו עבור מטיילינו את הדרך הטובה ביותר לטוס לניו זילנד, כשאנו “שוברים ומחלקים” את הטיסה הארוכה והמעייפת הזו למספר חלקים!
מטיילינו טסים מהארץ בבוקר דרך מוסקבה או אירופה, ממתינים המתנה קצרה יחסית ומשם טסים במשך כ-10 שעות בחברת התעופה הטובה בעולם (סינגפור איירליינס) ישירות לסינגפור – בלי שום המתנות מייגעות בשדות תעופה! עם הגעתם לסינגפור כבר בבוקרו של היום השני! מטיילנו נהנים משני לילות של מנוחה במלון מכובד בסינגפור וכמובן מביקור בן יומיים ביעד אטרקטיבי זה (סינגפור היא עיר מעניינת ויפה מאד, וכך גם האי סנטוזה – הפנינה של סינגפור ולביקור בהן ערך מוסף גבוה!) (בסיומו של היום השני בסינגפור חוזרים למלון, ישנים כבר לילה שני כמו שצריך, מתרעננים, צוברים כוחות, ולמחרת בבוקר טסים ישירות לניו זילנד, (שוב פעם בטיסת בוקר) גם הפעם בלי שום המתנות מיותרות בשדות תעופה, ומגיעים לעת ערב לשינה והתרעננות במלון. אין כל פלא שלמחרת בבוקר מטיילינו קמים רעננים לתחילתו של הטיול המדהים שלנו בניו זילנד!
בנוסף…
-
מטיילינו נהנים מ- 29 ימי טיול נטו מלאים! (18 ימים בניו זילנד, 9 ימים באוסטרליה ועוד 2 בסינגפור!) ללא ימי הטיסות, כלומר יותר ימים מאשר כל חברה אחרת, במסלולנו זה יש לפחות יומיים עד שישה ימי טיול יותר מכל מסלול אחר לניו זילנד המוצע למכירה בארץ! הידעתם שכל יום טיול כזה עולה בסביבות 250 $!!!
-
הטיסה בחברת סינגפור איירליינס עולה כ- 1000 $ יותר מכל אלטרנטיבה אחרת – מה שהופך את מחיר הטיול שלנו לאוסטרליה וניו זילנד (29 ימי טיול נטו!) שהינו אטרקטיבי מלכתחילה לאטרקטיבי אף הרבה יותר!
-
הטיול שלנו ארוך יותר מכל הטיולים הנמכרים בארץ וזאת ב – יומיים עד שישה ימים! לעובדה זו חשיבות מכרעת על איכות הטיול. עליכם להביא בחשבון גם את נושא בתי המלון שלנו. לנו ניסיון רב שנים עם רוב מלונותינו. בתי המלון בניו זילנד ובאוסטרליה אינם זולים. בשל החשיבות שאנו מייחסים לטיול זה ובעקבות היכרותנו את בתי המלון באוסטרליה ובניו זילנד והתאמתם למטייל הישראלי, בחרנו ללון בבתי מלון טובים יותר, שעולים ברמתם יחסית על טיולים אחרים. לידיעתכם, הפרש זה, רק הוא שלעצמו מגיע לכ- 500 $.